Pagina's

donderdag 12 maart 2015

Liebster Award!

Wat leuk, ik heb de Liebster Award 2015 ontvangen van Inspinration! Dankjewel Inspinration!

liebster award logo
De Liebster Award is een virturele award voor beginnende/kleine bloggers (minder dan 200 volgers) om de persoon achter de blog beter te leren kennen, en om aan te geven dat je zijn/haar blog echt de moeite waarde vindt. 

De regels:
 
Je bedankt de persoon die je genomineerd heeft, en plaatst een link naar zijn/haar blog in je blogpost.
  1. Je beantwoordt de 11 vragen die je gekregen hebt bij de nominatie.
  2. Je nomineert zelf 5 tot 11 andere bloggers die minder dan 200 volgers hebben, en brengt hen hiervan op de hoogte.
  3. Je mag zelf niet terug genomineerd worden.
De vragen die ik van Inspinration heb ontvangen:  

1. Welke van je blog berichten/project ben het meest trots op? Dat is een van mijn laatste projecten, de winterjas voor mijn dochter. Gemaakt uit een oude wollen deken. Erg ingewikkeld was het niet, maar ik had een jaar geleden niet gedacht ooit een winterjas te maken. Er was wel een KCW (Kids Clothes week) voor nodig, want ik weet niet of ik de jas anders zo vlot in elkaar had gezet, ha, ha.
   
2. Welke naaitechniek heb je toch een beetje angst voor?
Knoopsgaten! Op een of andere manier lukt het mij niet altijd goed om met mijn naaimachine een netjes knoopsgat te maken. Ik denk dat het op een andere (lees duurdere ; ) machine geen probleem zou zijn, maar ik sluit niet uit dat ik misschien zelf toch iets niet goed doe.
 

3. Wat is je quilty pleasure?
Hmm ... guilty pleasure? Ah, ja, natuurlijk! Ha, ha, ik zing zonder veel moeite de songs van André Hazes, Guus Meewis en Abel mee : )


4. Welke blog moet je echt lezen, die je niet voor de Liebster Award kan nomineren omdat ze teveel volgers hebben?
Ik mis geen bericht van Debora Sluijs van Toertjes&pateekes. Ik vind haar echt een trendsetter wat betreft meisjeskleding. De keuze van de stoffen in combinatie met de modelletjes, zo leuk!
 

5. Wat is het verhaal achter de stof die je langst in je kast hebt liggen? De stof die het langste in de kast ligt is denk ik een blauwe dunne joggingstof. Kobalt blauw. Het verhaal erachter is kort: Geen idee! Het moet iets voor mijzelf zijn geweest, want het was een behoorlijke lap stof. Een deel van de stof gebruikte ik een paar jaar geleden al voor een jurk voor de dochter. Met de overgebleven stof wil ik nog graag een tuinbroekje voor de jongste maken. 

6. Wat is je favoriete TV programma? Heb de laatste tijd niet echt meer een favoriet TV programma ... "Wie is de Mol" heb ik poging gedaan om te volgen. En de nieuwe afleveringen van "The great Brittish Sewing Bee" op BBC (donderdag om 8.30 uur) kijk ik graag. Ik vind het origineel toch leuker dan de Nederlandse versie. Meer humor en authenticiteit.
   
7. Wat zou je direct kopen als geld geen probleem zou zijn? Vakanties naar de zon! In november, februari, enz. op reis naar een zonnige bestemming. Ver weg naar een tropische bestemming of naar Spanje of Italië. Ik vind deze landen erg mooi, maar in de zomer (met kleine kinderen!) te warm.
   
8. Waar wordt je gefrustreerd van? Gefrustreerd? Geen idee ... of misschien toch wel, het niet werken van computers en mensen die maar blijven bellen achter het stuur.
 
9. Wat is je meest gelukkige herinnering? Dat moet toch wel de geboorte van de kinderen zijn!

10. Wat voor nieuwe hobby zou je willen leren? Ik zou wel wat beter willen leren fotograferen. Vroeger had ik een oude spiegelreflexcamera en heb daar een paar jaar mee geëxperimenteerd. Maar sinds wij een digitale camera hebben, heb ik deze altijd op 'automatisch' staan.
Zonde, want ik denk dat er mooiere foto's te maken zijn ... maar ja, tijd
 

11. Wat is je favoriete app? Mijn meest gebruikte app, is WhatsApp. Verder ben ik (nog) niet zo van de app's. Voor het lezen van blogs gebruik ik trouwens wel feedly. Deze vind ik veel fijner dan bloglovin. Maar zoals je misschien al eens had gelezen, heb ik mij voorgenomen minder blogs te lezen en deze tijd te gebruiken om zelf crea bezig te zijn. Maar of dat helemaal lukt ... ; )
 
En dan mag ik nu andere blogs nomineren voor de Liebster Award 2015. Leuk. 5 tot 11 blogs stond in de spelregels. Alleen, net als in de vroegere kettingbrief, ... zit ik op het eind, ha, ha. En jullie ook denk ik of niet? 

Blogs die ik de moeite waard vind en nog niet zijn genomineerd:

Geensteekjelos: Een leuk blog van een creatieve blogster. Ze maakte onder andere mooie tassen (waar ze ook een tutorial voor maakte!) , kleding voor haar zoontje en leuke jurken voor haarzelf.


catchingthreads Alweer een leuk blog van een creatieve blogster. Ze maakt mooie jurken voor haarzelf, maar gaat zich nu ook wagen aan een colbert voor haar vriend. Kort geleden heeft ze haar blog vernieuwd en schrijft nu ook in het Engels.

Babs atelierke 
Een leuk blog van een creatieve èn productieve blogster. Ze maakt (veel!) leuke retro shirtjes en broeken voor haar twee zoontjes.

Als jullie zin èn tijd kunnen vinden, heb ik de volgende vragen voor jullie:
 
1. Wat is het concert wat je als laatste bezocht (of anders, welke film) ?  
2. Wat is je favoriete kledingstuk ooit? 
3. Welke stad zou je binnenkort willen bezoeken?  
4. Welke ruimte in huis zou je nog aan willen pakken?  
5. Hoe ziet jouw ideale weekend eruit?  
6. Wat eet je het liefst in de zomer?  
7. Stel je voor dat je een cadeaubon krijgt van € 100. Waar zou je die aan besteden?
8. Kun je jezelf in 5 woorden omschrijven?  
9. Wat doe je in het dagelijks leven?  
10. Wat is de reden dat je bent begonnen met naaien?  
11. Wat is je allereerste herinnering?

4 opmerkingen:

  1. Leuke en ook herkenbare antwoorden, welke vragen mensen bedenken vind ik haast net zo leuk om te lezen, bedacht hele leuke!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het bedenken van de vragen vond ik ook zo leuk! Ben benieuwd naar de antwoorden van de andere blogsters!



      Verwijderen
  2. Bedankt voor je nominatie!! Mijn antwoorden staan inmiddels (eindelijk...) op mijn site!

    BeantwoordenVerwijderen