Pagina's

woensdag 1 april 2015

Storm en 'project blouse'

Begin dit jaar stelde ik mijzelf wat betreft het naaien een paar doelen. Een van de doelen was het maken van muts(jes , zelfs meerdere, ha! ). Inmiddels is het lente en kan ik de jongste toch niet echt meer blij maken met een mutsje. Alleen wat het weer betreft zou het misschien nog wel kunnen ; )
Gisterochtend trok ik de jongens hun regenjas aan en werden we vooruitgeblazen. Een heel avontuur! 's Middags werd de wind nog krachtiger en hoorden we flink gerommel .. zwaar onder de indruk keken wij naar de dakpannen die naar beneden waren gekomen! Om een paar uur later te kijken hoe de tuin wit werd van de hagel die viel. De lente laat nog even op zich wachten .. alleen hopelijk niet te lang!

Maar weer even over de voornemens. Een ander voornemen wat er steeds bij bleef, was het maken van een 'Theo' (het patroon voor een overhemdblousje van Zonen09) voor de oudste zoon. En toen las ik op het blog Inspinration dat ik hierin niet de enige was! Ik gooide het stokje op en zij pakte 'm aan: Deal! Op donderdag 2 april zou mijn blousje klaar zijn ... Yes!

Ik startte vorige week woensdagavond en knipte het patroon. Een relaxte start. Donderdagavond knipte ik de patroondelen uit de stof. Hier ben ik toch wel een tijd mee bezig geweest. Er ging toch ook nog wel wat denkwerk aan vooraf (en achteraf ... had ik vooraf toch niet genoeg nagedacht, ha!) De print van het voorpand moest doorlopen. Dat ging in een keer goed. Maar het zakje knipte ik twee keer omdat ik niet had nagedacht over de vouwlijn. Op zondagavond kwam ik erachter dat de kraag op de kop moest worden geknipt èn (later) dat ik niet àlle hoekjes af had moeten knippen! Drie keer heb ik de kraag dus geknipt! Ja, en toen dacht ik wel aan onze afspraak Miranda. Misschien dat ik het blousje op dat moment toch even in de hoek had gegooid ....! Ik had het gevoel al zo'n tijd bezig te zijn geweest met het blousje! Natuurlijk omdat het, versnippert in kleine uurtjes op de avonden moet worden gedaan. Niet zoveel energie en het gevoel dat het totaal niet opschiet. Ja, geduld ... ik ben er niet royaal mee bedeeld; ) Maar gelukkig kwam ik aan op maandagavond. De leuke werkjes konden beginnen! Ik stikte het zakje op het voorpand en ... Zo blij dat ik was met het resultaat! Gisteravond ontbrak mij de energie, maar vanavond ga ik weer verder (en met veel plezier!) maar of het op tijd af zal komen ...

Blouse

En Miranda, hoe ver ben jij met de blouse?

2 opmerkingen:

  1. Die van mij maakte ik vanmiddag af, ik heb toch gesmokkeld en maakte kamsnaps ipv de geplande knopen. Ik begon namelijk niet zo netjes op tijd zoals jij, en aangezien ik vandaag nog fotos wilde met daglicht smokkelde ik wat. Als wij geen deal hadden gehad was ik er niet aan begonnen, dus super goed idee! Morgen schrijf ik er een blogpost over :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, wat goed dat je hem al afhebt! Ben benieuwd naar je post! Ik ga nu beginnen, wie weet gaat 't nog lukken ; )

      Verwijderen