Pagina's

donderdag 2 april 2015

De blouse is af, net binnen de tijd!

De blouse is af. Èn binnen de tijd. Op het nippertje, dat wel ; ) Gisteravond begon ik met het achterpand, vervolgens de kraag, de mouwen en de afwerking. Tot de knopen. Die stelde ik uit tot vandaag. Vanmiddag, met de jongste op schoot, zette ik de drukknopen, ofwel de kamsnaps in de blouse. De jongste wilde graag kijken wat ik aan het doen was. En meehelpen. Dus hij gaf de knoopjes aan ; )

1

Ik heb de blouse gemaakt voor de oudste zoon. Toen zijn papa hem gisteravond naar bed bracht, hoorde ik hem zeggen: "Pappa, eigenlijk hou ik helemaal niet van blousjes". "Zo'n spijkerblouse als jij aan hebt, heeft pappa toch ook? Dat is toch leuk?" Hij was minder enthousiast dan andere keren toen ik hem over het plan van de blouse voor hem vertelde. Alleen toen ik vroeg of hij de blouse wel mooi vond, antwoordde hij dat hij hem wel mooi vond. Toen de blouse vanmiddag klaar was heeft hij hem braaf gepast, maar wilde hem wel direct weer uit. Ja, wat doe ik hem aan hè? Zal ik volgende keer toch een shirtje voor hem maken ; ) Zo'n schatje!

Kleine broer vond de blouse wel mooi. Hij probeerde hem zelf aan te doen en liep er vervolgens trots mee rond : ) Het volgende blousje kan ik dus wel aan hem kwijt.

4
 
Toen ik het stofje zag liggen (op de stoffenmarkt in Utrecht) dacht ik aan een beetje zon en een beetje Italië. De mouwen werkte ik af met een zogenaamde valse omslag die ik in het patroon van de Cisse heb gezien. 


En als finishing touch een sterretje in flexfolie.

3

Op naar de volgende blouse! Maar nu eerst weer even wat snelle tricot projectjes ; )
P.s.: We hebben beide de uitdaging gehaald: Miranda van het blog Inspinration heeft haar blouse ook af en vandaag geblogd. Zo leuk met de originele knoopjes!

8 opmerkingen:

  1. Mooi geworden, strakke doorlopende print mooie bijkleurende snaps. Ik hoop dat je zoon als de zon doorbreekt hem alsnog graag aandoet. Ik was super blij met onze deal, moeten we vaker doen! Heb jij toevallig de bekende burda overslag voor jezelf ooit op de planning staan ;) ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een geslaagde actie inderdaad!
      Ha, ha, ja die ligt hier ook nog ergens, deels al geknipt! Nu noem je dus net ook zo'n project wat ik heb laten liggen : ) Ik ben halverwege het patroon aanpassen aan mijn maten gebleven ... Inmiddels vind ik de stof wat 'geweest' Zo lang dus alweer ; )

      Verwijderen
  2. Prachtig blousje! Super, die doorlopende prints, daar heb ik mezelf nog nooit aan gewaagd. Hopelijk verandert je oudste nog van mening over blousjes! Maar anders gaat de jongste hem uiteindelijk wel aandoen, geloof ik ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je! De doorlopende print was prima te doen hoor. Misschien dat je je er nog eens aan waagt om er een voor je vriend te maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi hemdje! Gaat ook prachtig staan op een jeansshort in de zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Knap gemaakt, zeg! (sorry als er vreemde berichten verschijnen, mijn computer doet een beetje raar)

    BeantwoordenVerwijderen