Pagina's

woensdag 7 februari 2018

Een Jackie coat voor de dochter

Deze winter maakte ik voor de dochter een Jackie coat. Ze past nog net in het patroon. Ik koos de grootste maat en deze past als gegoten. De stof koos ze zelf. Lichtblauw, haar favoriete kleur.

Op verzoek van de dochter voegde ik een rits toe. Het patroon beschrijft alleen een knopensluiting, maar een rits leek ons beide toch fijner. 

DSC_7009


Ik zou de jas al een winter eerder maken, maar stelde het project uit omdat zo'n jas mij toch niet een gemakkelijk tussendoor projectje leek. Maar waarom? Het patroon is echt prima te doen. Een fijn patroon met ... foto's per stap, mijn favoriete patronen!

DSC_7013


Ze koos de stof dus zelf uit. Maar een jaartje later dacht de 10+er er toch net weer wat anders over: "Die ga ik echt niet aan doen!" Humm ... maar gelukkig kan een mening bij een tiener ook weer veranderen. Nu is ze blij met de jas en trekt ze hem graag aan. Niet naar school, maar als ze ergens anders heen gaat. De sjieke jas voor speciale gelegenheden. Ach .. een mens kan nooit teveel jassen hebben, toch?

De jas staat haar prachtig en zit precies goed. Een heerlijke jas!


DSC_7011

Patroon / pattern: Ienemiene - Jackie coat
Stof / fabric: Chienvert in Brussel *

* tijdens een vakantie heb ik deze winkel bezocht. WOW wat een winkel .. WAT een stoffen!! Nooit eerder zo'n grote stoffenwinkel gezien. Mocht je eens in de buurt zijn ... GAAN!!

4 opmerkingen:

  1. Ik vind hem prachtig! Zo'n stijlvolle eenvoud en dat in mijn lievelingskleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, Chien vert is een geweldige winkel, die is ook gewoon zo schoon vorm gegeven, ik vind dat heerlijk om daar rond te wandelen.
    De jas is mooi! Prachtige eenvoud, meer moet dat niet zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap, mooie stoffenkeuze en wat een leuk hangertje! Deze winter maakte ik ook mijn eerste jas, de Moiano en dat was ook een grote meevaller.

    BeantwoordenVerwijderen