Pagina's

woensdag 13 mei 2015

Selfish sewing - part two (!)

Het was hier een tijdje stil. Misschien wel zo stil dat je dacht dat ik van de blogbodem was verdwenen ...? Ha, nee, niets van waar! Niet alleen het blog stond even stil, ik zelf ook even. Veel dingen die mij bezig hielden de laatste tijd, zoveel dat zelfs de naaimachine een tijd stil stond. Dat is soms even nodig. 

Genoeg stilgestaan, nu weer met volle vaart vooruit! En maar weer verder met waar ik gebleven was ... selfish sewing! Hetzelfde recept als de vorige keer: Een stofje van de markt (van de afdeling € 3,50 p. m.: yes!!) & een patroon van een overgenomen goedzittend jurkje uit de kast. 

Naast de mooie warme kleuren, vond ik de stof zo mooi 'vallen'. Het is een wat zwaardere stof en totaal niet stug. Ik dacht daarom eerst aan een watervalhals, maar vond het wat te klassiek en koos voor een ronde halslijn. Daarna nam ik het patroon van de favoriete jurk over en zette deze in elkaar. Ik vond het rokdeel bij het passen te wijd. Steeds aanpassen en weer wat veranderen. Net zolang totdat het naar mijn zin was.

1a

De foto's zijn ook alweer van een tijdje geleden (en van niet al te beste kwaliteit omdat het voorjaar toen nog even op zich liet wachten)

2a

Het origineel had een ceintuurtje waardoor het bovendeel wat bloesde. Door de keuze van een strakke rok, bloesde de jurk al zonder ceintuur. Handig, dat bespaarde weer werk van het maken van een ceintuur uit de stof (wat eerst het plan was) Maar na een tijdje dragen ... toch maar een ceintuurtje uit de kast getrokken, ha ; )  

4a

2 opmerkingen:

  1. PRACHTIG en dit in grote letters!
    Ik zou dit direct kopen als dit in de winkel ging!
    ssssssuper!!!

    BeantwoordenVerwijderen