Pagina's

maandag 8 mei 2017

Een 'echte Freek-Vonk-sweater'!

Ruim een jaar geleden deed ik mee aan de Kids Clothes Week, als 'contributor'. Samen met Anne van Sofilantjes patronen. Als 'contributor' bedachten we met een aantal dames creatieve ideeën voor het kinderkleertjes. Erg leuk om te doen! Van Anne kregen we na afloop het aanbod een patroon uit te kiezen uit haar webshop.
Ik koos het 'Hibernis Cowl shirt' en dacht er een sweater te maken voor de oudste dochter. Alleen .. zij dacht anders ; ) Uit ervaring weet ik, beter maar niet maken. Al kan het soms zo weer anders zijn .. Maar voorlopig bleef het patroon liggen. Tot een aantal maanden geleden (ja het bloggen loopt achter bij het naaien .. maar ook deze vond ik te leuk om niet te delen met jullie!)

4a Het patroon is eigenlijk voor meisjes, maar lijkt mij prima ook voor jongens te kunnen. Het leek mij het perfecte patroon voor de middelste zoon. Grote zakken voor al zijn vondsten ... steentjes, takken en andere ondefinieerbare objecten : ) Voor de grote Freek-Vonk-Fan kocht ik de stof met dieren. Alleen kocht ik nèt te weinig stof voor het patroon, maar de oplossing met streepjes vind ik achteraf wel een leuk effect. Anne, bij deze, nog hartelijk bedankt voor het patroon!

The front of the shirt En de dochter? Een paar weken geleden ontdekte ik een patroon van Sofilantjes wat wij beide leuk vonden. En zo graag ze het nu draagt. Zo leuk. Hierover binnenkort nog een bericht over dit patroon op het blog.

Blij is hij met zijn èchte Freek-Vonk-sweater, maar niet zo met het op de foto gaan ; ) 

5

En nog een foto van de achterkant. De zakken in het zijpand lopen aan de voor- en achterkant.

The back of the shirt

Stof / fabric: Stoffenfeest
Patroon / pattern: Hibernis Cowl Shirt - Sofilantjes

4 opmerkingen: