Pagina's

zondag 15 juni 2014

Soft Cactus setje


Al een tijdje liggen een aantal stofjes
 van Soft Cactus te wachtten tot ze worden 
verwerkt tot een leuk rokje of jurkje. Met het 
aanhoudende mooie weer, kon de garderobe van 
de dochter nog wel wat aanvulling gebruiken. 


Ik gebruikte de breedte van de stof voor een 
simpel rimpelrokje met tailleband (en elastiek). 
 
In tegenstelling tot dit setje, was er nu wel 
degelijk sprake van enige beïnvloeding door 
de kleding van Stromae. Een shirtje met kraagje 
uit dezelfde serie zou het setje compleet maken. 
De dochter was het hier volledig mee eens.


Ik tekende de twee kraagdelen twee 
keer uit de stof en verstevigde deze. Ik naaide 
het kraagje op een t-shirt (Hema) en werkte het 
kraagje aan de achterkant af met een bias-band. 


Om het helemaal af te maken, werden 
er nog twee knoopjes toegevoegd.



Met het rokje over het shirt, lijkt 
het net een jurkje. Een leuk effect 
vind ik zelf.


Voor een vriendinnetje maak ik nu 
het rokje in de lichtblauwe stof en
een zelfde shirtje met kraagje 
in de donkere versie.  

De meiden konden deze grap
wel waarderen ; )


1 opmerking: